Humor als haakje

 

Wat is er leuker dan een glimlach op het gezicht van je (potentiële) klant? Humor zorgt niet zelden voor dat belangrijke 'haakje' in je communicatie, waardoor je lezer verder wil lezen, je luisteraar blijft luisteren en je bezoeker doorklikt of scrolt.

 

Logisch, hoor ik je denken, want mensen ervaren humor als een positieve emotie, dus brengt het hen (meestal) in een positieve stemming. Humor is 'lekker'. Maar hoe breng je humor in je teksten, met behoud van respect voor de ontvanger van je boodschap en zonder af te doen aan jouw geloofwaardigheid als afzender? 

 

Het kán, zo zien we in de praktijk, zeker in situaties waarin wat informeler taalgebruik is geoorloofd. En dan moet je niet meteen denken aan humor in de vorm van een mop (hoewel dat bijvoorbeeld in een toespraak heel goed kan werken om je punt te illustreren!), maar aan een kleine kwinkslag of knipoog. 

 

Wellicht kunnen de volgende voorbeelden je inspireren:

Schermafbeelding 2016-04-06 om 16.05.44

Kwinkslagen maken de bestelprocedure van Cool Blue tot een feestje.

Schermafbeelding 2016-04-06 om 16.06.27

 

Schermafbeelding 2016-02-20 om 09.49.41

Bij de bestelling van kaartjes voor populaire concerten via Ticketmaster moet je geduld hebben. Ticketmaster maakt dat wachten wat aangenamer met een knipoog in de vorm van een songtitel van één van de geagendeerde concertartiesten.

Schermafbeelding 2016-02-20 om 10.05.24

Terug